Proč nezanedbávat úklid vaší kanceláře


Provozujete realitní činnost a zvete si k vám v některých případech i vaše klienty? Pak byste také neměli zapomínat na úklid kanceláří.

Okna a dveře – klient realitní kanceláře, který k vám vstupuje, aby si s vámi ujasnil některé detaily ohledně koupě nemovitosti, v první řadě bere za kliku a je v přímém kontaktu s vašimi dveřmi. Zároveň může procházet podél okna či výlohy a všimnout si tu, v jakém stavu se tyto části místnosti nachází. Velmi špatnou vizitkou daných prostor jsou zašpiněná okna, zaprášené okenní parapety a ušmudlané dveře s vrstvou mastnoty na klice a kolem ní. Někdo se pak dokonce štítí se takových dveří dotýkat a nechce se mu ani usednout na vaši čalouněnou židli (zvláště pokud bude zašpiněná).

úklidové prostředky

Odpadkový koš – další věc, kterých si lidé všímají, jsou odpadkové koše. Je-li prázdný, a opatřený sáčkem, a nešíří se odtud žádný zápach, pak je to jasný signál k tomu, že někdo koš vysypal a postaral se o jeho čistotu.

uklízečka při práci

Podlahová krytina – v některých realitních kancelářích bývají koberce (zátěžové), jinde objevíte vinyl, jinde dlažbu nebo plovoucí laminátovou podlahu. Čistota podlahy je také další vizitkou tamních prostor, a jestliže se tu podlaha vytírá pravidelně, nemůže vás tu překvapit chomáč vlasů a prachu v rohu místnosti. Jistě, že například v zimě, kdy je venku plískanice a mokrý sníh, že je obtížné udržet podlahu po celý den čistou, ale většinou poznáte rozdíl mezi tím, zda se podlaha vytírá pravidelně, nebo takřka vůbec.

Pracovní stůl – chomáče prachu, skvrny od kávy, kolečko od hrnku s čajem a od sklenice s pomerančovým džusem dávají každému klientovi jasně najevo, že se tu úklid nijak nepřehání, a že jaký má makléř vztah k pořádku ve své kanceláři, že to může korespondovat s jeho pracovním nasazením a smyslem pro pořádek i v pracovních záležitostech.